Adin ezberdinetako 20 urduliztar inguruk parte hartu dute Hiri Mugikortasun Jasangarriaren Planari (PMUS) buruzko tailerraren lehen fasean. Galdetegia paperean eta online bete duten beste 246 pertsonen iritziak ere kontuan hartu dira. Tailerra urriaren 25ean izan zen, 18:30ean, herriko Jubilatuen Etxean.

“Nola mugitzen zara zu herrian? Lagundu hobetzen “ da Udalak prestatu duen asmo handiko proiektu honen izena. Horri esker, bertatik bertara ezagutu ahal izan ditugu Urdulizko bizilagunek oinezkoen erabilerarako eremuei, ibilgailu pribatuen zirkulazioari, garraio publikoari eta bizikletekin eta bidegorriekin duten bizikidetzari buruz dituzten iritziak eta nahiak.

Horretarako, eta ahalik eta parte-hartze handiena izateko, bi bide desberdin eta osagarri erabili dira. Lehena online izan da, % 71ko parte-hartzearekin, eta etxe guztietara bidali ziren flyerren % 29. Bildutako informazioa Hiri Mugikortasun Iraunkorreko Planaren lehen proposamena egiteaz arduratzen den talde teknikoak erabiliko du, gaur egun dagoen ereduaren alternatiba.

Nola mugitzen gara Urdulizen?

Jasotako erantzunei dagokienez, mugikortasun iraunkorragoaren aldeko joera nabari da, eta garraio publikoari, bizikletaren/irristailuaren erabilerari eta oinezko joan-etorriei eman nahi zaie lehentasuna, eta ibilgailu pribatuan mugitzea utzi nahi da, Urdulizko hondar-mugikortasunaren alternatiba gisa.

Oinezkoentzako eremuak eta oinezko mugikortasuna

Presentzialki eta online parte hartu duten pertsonek udalerri barruko mugikortasunari eta beste leku batzuetako joan-etorriei dagokienez konpondu beharreko hainbat alderdi aipatzen dituzte. Horretarako, oinezkoen segurtasuna areagotzeko neurri batzuk proposatzen dituzte.

Garraio publikoa

Bildutako datuen arabera, garraio publikoaren erabilera txikiagoa izan liteke, haren eskaintzak ez baititu herritarren beharrak betetzen. Metro Bilbaoren zerbitzuen maiztasuna 20 minuturo ez da nahikoa, inkestatuen iritziz. Izan ere, erabiltzaile askok alboko herrietara hurbiltzea aukeratzen dute Metrora sartzeko, maiztasun handiagoa eta disuasio-aparkalekuak baitituzte.

Beste faktore negatibo batzuk udalerriaren beste aldean dauden eraikin berriekiko urruntasuna eta anezka-zerbitzurik eza dira. Bizkaibusen zerbitzuari dagokionez, maiztasunak txikiagoak eta lineak txikiagoak dira, eta, ondorioz, herritarrek gutxiago erabiltzen dituzte. Gainera, garraio publikoaren ordutegi mugatuek ez dute biztanleen mugikortasun iraunkorra errazten.

Bidegorriak, bizikletak eta patineteak

Bidegorrien egoera hobetu daiteke, inkestatuen iritziz. Elkarren artean loturarik ez duten tarteen ondorioz, udalerrian zehar ezin da segurtasunez mugitu, eta txirrindulariek askotan irten behar izaten dute errepideetara, horrek dakarren arriskuarekin. Gainera, neurriak ez dira egokiak erabiltzaile guztientzat, eta ohikoa da horietan oinezkoak eta maskotak aurkitzea. Beste baldintza negativo batzuk honako hauek dira: udalerriaren orografia nabarmena, bidegorrietan gaizki aparkatutako ibilgailuek eta obren oztopoak, aparkaleku segururik ez izatea eta bizikletak alokatzeko zerbitzurik ez izatea. Gainera, herri mugakideetara iristeko errepideak estuak eta bihurriak dira, eta ez dago bidegorrien konexiorik; beraz, zaila da beste udalerri batzuetara bizikletaz joatea.

Bizikleta bidezko mugikortasuna hobetzeko, hiriarteko bidegorrien sareko seinaleak optimizatu behar dira mugikortasun jasangarria eta oinezko eta maskotekiko bizikidetza errazteko, aparkaleku seguruak jarri, bizikleta publikoak alokatzeko zerbitzua berreskuratu, bide-hezkuntzako kanpainak bultzatu, udalerriko bide nagusian trafiko motorduna murriztu, eta alboko herriekiko koordinazioa sustatu udalerrien arteko ibilbideetan txirrindularientzako bide seguruak sortzeko.